Bâton de joie

Blabla vidéoludique non influencé
et probablement orienté.
¯\_(ツ)_/¯
Bethesda donne accès au mode debug de The Evil Within

Bethesda donne accès au mode debug de The Evil Within

Probablement nostalgique des années 90 où l'on pouvait librement tricher dans les jeux avec le consentement des développeurs, Bethesda vient de dévoiler proprement et officiellement l'accès au mode debug de la version PC de The Evil Within. Libre à vous donc de trifouiller tout un tas de paramètres permettant de franchir le cap des 30 images par seconde, de jouir de munitions infinies, de traverser les murs tranquilou, d'être invincible tel un god, etc...

Les manipulations sont détaillées sur les forums de Bethesda mais pour vous économiser un précieux clic, les voici ci-dessous :

To access the debug console, do the following:

  1. In Steam, right click on The Evil Within and select “properties” then under the General tab, hit “set launch options.”
  2. Put this in to unlock the console: +com_allowconsole 1
  3. Once the game has launched, hit the Insert key to bring down the developer console.

These are the commands you can use and some notes about each:

  • R_swapinterval <NUMBER>
    • Sets the FPS lock. Note that the numbers below are negative.
    • -2: This is the default, set to 30 FPS. This is the officially supported frame rate
    • -1: This sets the FPS limit to 60. Fully playable, although there may be quirks (we’re going to fix these).
    • 0: This fully unlocks the FPS. We do not recommend playing above 60. We will not fix any issues above 60.
  • God
    • God mode. You are effectively invincible, and certain enemy kill moves will not be used against you (Laura, for example, will not jump on you)
  • Noclip
    • Allows you to walk through walls
  • G_infiniteammo
    • Unlimited ammo (provided you have at least 1 bullet when you enable this)
  • G_stoptime 1
    • Stops time. Note there is a bug right now where using this command causes a UI element to appear on screen. We’re looking to fix that in the near future.
    • Re enable time with g_stoptime 0
  • Toggledebugcamera
    • Separates the camera from Sebastian so you can freely move around the
  • R_forceaspectratio <NUMBER>
    • Sets the aspect ratio. Default is 2.5, which is our official aspect ratio.
    • 0 is full screen, but not ideal. 1.8 or 2 is probably most comfortable for those who don’t want bars.
  • Com_showFPS
    • Turns on id’s native FPS counter
  • Startslowmotion2
    • Slows down time
  • Stopslowmotion
    • Disables slow motion

A noter que quelques bugs peuvent être rencontrés avec les triches utilisées via ce mode debug, mais que les développeurs comptent bien les corriger. Ou presque puisque si vous avez pour ambition de dépasser les 60 images par seconde, ils ne répondront de rien.

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